همه چیز در مورد اتصالات نرده :

اصولا در هر ساختمانی پله وجود دارد و پله ها باید ایمن و دارای حفاظ و نرده باشند. که هر نرده یراق آلات خاص خود را دارد. در اینجا با یراق نرده آلومینیوم و شیشه ای آشنا می‌شویم. نرده آلومینیوم به علت اینکه در برابر خوردگی مقاوم است و همچنین سبک و بادوام می‌باشد، یک انتخاب مناسب است. چون این نرده ها رنگشان پوسته پوسته نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهند.

چگونگی ساخت نرده آلومینیوم :

ساخت یراق نرده آلومینیوم شامل این مراحل می‌باشد :

قطعات آلومینیوم طی فرایند آندایزینگ، اکسترود می‌شود و بعد از آن به قسمت اکسید دهی می‌رود. در ابتدا چربی زدایی و پاکسازی انجام می‌شود. بعد از تمیز شدن به قسمت الکترولیت می‌رود. در آنجا به وسیله انتقال دهنده های کاتد و آند و جریان برق دی سی، فرایند آزادسازی یون آلومینیوم با کمک محلول اسید سولفوریک و آب انجام می‌شود. طی این مرحله با ترکیب یون آلومینیوم با اکسیژن اسید سولفوریک، اکسید آلومینیوم ساخته می‌شود. این اکسید مثل یک لایه روی آلومینیوم می‌نشیند. این کار از خوردگی و تغییر رنگ جلوگیری می‌کند. آلومینیومی که مراحل آندایزینگ روی آن انجام شده باشد، اگر عمل سیلینگ یا شوک حرارتی هم روی آن صورت گیرد مقاومت بسیار بالایی پیدا می‌کند. چنین آلومنیومی در برابر تغییرات حرارتی بسیار شدید و عوامل فرسایشی محیط بسیار مقاوم است.

یراق نرده آلومینیوم :

تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید یراق آلومینیومی فعالیت دارند. غالبا آنها آلومینیوم آلیاژی و پروفیل مرغوب را در قطعات خود استفاده می‌کنند. پروفیل 6063 از جمله پروفیل های مرغوب و باکیفیت در ساخت لوله نرده آلومینیومی و پایه می‌باشد. این پروفیل جزء مقاوم ترین و سخت ترین پروفیل ها می‌باشد. یراق آلاتی مثل هندریل _ لوله و پایه از کشور ترکیه و از مرز به بازار ایران می‌آیند. قطعات نرده آلومینیوم هم به وسیله نمایندگی ها عرضه می‌شود که دارای کیفیت مناسبی هستند.

یراق نرده آلومینیوم

یراق نرده شیشه ای :

 یکی از سازه های داخلی ساختمان، نرده شیشه ای است که دارای اتصالات خاصی می‌باشد. این اتصالات وزن شیشه را تحمل می‌کنند. با توجه به چگونگی نصب شیشه ، یراق نرده شیشه ای دارای تنوع می‌باشد. نحوه اجرا و نصب کردن شیشه و نوع پروژه، تعیین کننده نوع یراق نرده شیشه ای است. انواع یراق آلات شیشه سکوریت، به صورت محکم صفحات شیشه را بهم متصل می‌کند.

yaragh al

آشنایی با اتصالات نرده شیشه ای :

1 _ پایه های استنلس استیل : همه پایه ها، دارای یک فضای خالی به عنوان تکیه گاه برای اتصال یراق آلات هستند. با توجه به سلیقه افراد پایه ها دارای یراق های متنوعی می‌باشند.

2 _ کلمپ نرده : کلمپ های مربعی برای سبک مدرن به کار می‌روند که با تراشکاری و طراحی مناسب، قابل نصب روی پایه های مختلف هستند. برای متصل کردن دو شیشه در یک سیستم و ایجاد اتصالی ایمن از کلمپ های دایره ای استفاده می‌شود.

3 _ یراق سیستم اسپایدری : برای نصب نرده شیشه ای، اسپایدرها در سه مدل وجود دارند. که برای نصب فضا های داخلی و خارجی مناسب هستند.