روش‌های نصب نرده شیشه ای

به طور کلی نصب نرده شیشه ای به دو روش بدون قاب و قاب‌دار انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها مزیت‌هایی نسبت به دیگر دارند و مناسب استفاده در مکان خاصی هستند.

سیستم قاب دار: حفاظ شیشه ای قاب‌دار، همانطور که از نام آن پیداست، نرده هایی است که با استفاده از شیشه ساخته می‌شود. در این سبک نصب نرده شیشه ای، پنل‌های شیشه ای، توسط ستون‌های فولادی ضد زنگ یا آلومینیومی در امتداد طرفین و بالا محکم می‌شوند. این نوع نرده از نظر زیبایی ظاهری بسیار جذاب‌تر از نرده‌های فولادی است. سیستم شیشه‌ای قاب‌دار در واقع همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن «نرده‌های شیشه‌ای» به آن فکر می‌کنند. در این روش از نصب انواع نرده شیشه ای، پایه‌ها و نرده‌ها قوی‌ترین سیستم نرده را به ماارائه می‌دهند. در این سیستم شیشه‌ای، پنل شیشه را بین پایه‌های عمودی نصب می‌کنند.

نرده شیشه ای

سیستم بدون قاب: نرده شیشه ای بدون قاب، از شیشه سکوریت و لمینیت ساخته شده که به طور محتاطانه در پایین توسط میله‌ها یا پایه‌های فیکس پین محکم شده‌اند؛ چون هیچ ستونی ندارد این توهم را ایجاد می‌کند که در واقع هیچ مانعی در محل وجود ندارد.

مزیت‌های نرده شیشه ای بدون قاب نسبت به نوع قاب دار

نرده شیشه ای بدون فریم علاوه بر اینکه عملاً نامرئی است، مزایای دیگری نیز نسبت به نرده شیشه ای سنتی و قاب‌دار دارد. حفاظ شیشه ای بدون قاب، از آنجایی که منظره‌ای بدون مانع ارائه می‌دهد، کنترل و نظارت بر محل را آسان‌تر می‌کند. در این سبک نصب، از پنل شیشه‌ای فوق‌العاده مستحکم و قوی استفاده می‌شود. بنابراین با استفاده از آن دیگر نگران شکستن پنل شیشه توسط بچه‌ها یا تحت تأثیر تغییرات شدید آب و هوا و دما نخواهید بود. در حالی که حصار شیشه‌ای بدون قاب به وضوح گران تر است، اما در گذر زمان هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایین خواهد بود؛ چون شما مجبور نیستید هزینه‌های تعمیر، تعویض و یا نگهداری میله‌ها و قاب‌های فلزی را بپردازید، زیرا حصار شیشه‌ای بدون قاب فقط نیاز به شلنگ و تمیز کردن با مواد شوینده دارد. نرده شیشه ای بدون قاب، نور را در اطراف منعکس می‌کند و این می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد. ظاهر شیک نرده یکی دیگر از مزیت‌های نرده شیشه ای بدون قاب است. خطوط براق پنل شیشه‌ای، به فضای شما ظاهری مدرن و مینیمال می‌بخشد. نرده شیشه ای بدون قاب بادگیر بسیار خوبی است و شما می‌توانید به لطف نرده شیشه ای در یک روز بادی از تابش نور آفتاب استفاده کنید. در صورتی که در فضای باز استخر دارید با استفاده از این نوع نرده شیشه ای می‌توانید از آن در ماه‌های سرد سال هم استفاده کنید و در عین حال از دیدن منظره در حین شنا لذت ببرید.

به طور کلی نصب حفاظ شیشه ای به روش بدون قاب، از نظر استحکام، ایمنی، دوام، دید و ظاهر زیبا نسبت به نوع قاب‌دار برتری دارد و در صورتی که از تولیدکننده نرده شیشه ای معتبر خریداری شده باشد کاملاً با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داشته و به عنوان یک حفاظ، ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

نرده شیشه ای سپکو

انواع نرده شیشه ای بدون قاب

پایه ریلی: در نصب نرده شیشه ای بدون قاب به این روش، از یک پایه تکی استفاده می‌شود که در تمام طول مسیر برای نگه داشتن پانل‌های شیشه‌ای نصب شده است. از آنجا که هر پانل در یک ساختار نصب می‌شود، این سیستم بسیار قوی است و اغلب در پروژه‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود. این نوع نرده بدون قاب، روی پله‌هایی با دیوار زاویه‌دار یا سطوح تراز می‌تواند به کار رود.

نرده بدون قاب پایه ریلی: یکی از قوی‌ترین سیستم‌های نصب نرده شیشه ای بدون فریم است زیرا ساختار ثابتی در تمام طول نرده فراهم می‌کند؛ اغلب در محیط های تجاری و ساحلی استفاده میشود. این نوع نرده، به دلیل وجود پایه‌های ریلی، برای استفاده در مکان‌هایی است که نیاز به تمیزی و زهکشی دارند، مناسب هستند.

نرده‌های شیشه‌ای سطحی: یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین سیستم‌های شیشه‌ای است؛ هر پنل دارای دو چنگک است و پس از آنکه چنگک‌ها در مکان مناسب سوار شدند، می‌توان شیشه را به سرعت در جای خود قرار داد. این نوع نرده بدون قاب می‌تواند در شرایط سخت ساحلی یا کاربردهای داخلی ساده استفاده شود. می‌توان در هر سطحی، از قبیل سطوح چوبی یا سیمانی از این روش استفاده کرد. البته به دلیل ارتفاع بالایی که دارد گزینه مناسبی برای نصب روی پله‌ها نیست و معمولاً برای استفاده روی بالکن‌، تراس و یا اطراف استخر مناسب است.

نرده شیشه ای

سیستم چفت و بست: این یک سیستم شیشه ای بدون قاب با کیفیتی عالی است. چفت و بست از طریق سوراخ‌هایی روی شیشه متصل می‌شود و نتایج بسیار قوی را ارائه می‌دهد. با استفاده از تکیه‌گاه‌های 14 اینچی در این نرده، شما همزمان با لذت بردن از دید وسیع و بدون مانع از محیط اطراف، به دلیل داشتن اطمینان خاطر از قوی بودن نقاط اتصال و استحکام نرده، آرامش نیز خواهید داشت.